beberapa perkara random

Perkara satu.

Seorang isteri yang baik akan sentiasa masak untuk suaminya dan seorang suami yang baik akan makan tanpa sebarang soal. Walau kurang enak, kurang pedas, kurang manis, kurang masin atau apa-apa lain kekurangan, (after all memasak adalah satu seni yang sukar untuk dikuasai) si suami tidak banyak bicara dan tidak banyak complaint. Malah akan angguk sambil berkata "Sedap you masak".

Aku percaya Diva the Great (DTG) dan Abang Ketagih Farmville (AKF) masing-masing seorang isteri dan suami yang baik. DTG akan masak dan AKF akan makan. Lalu it leads to this conversation ketika berbuka tadi:

"You rasa I selalu masak Western or Eastern?" tanya Diva the Great.

Soalan sukar. Salah jawab, nahas. Suasana jadi senyap. Masa untuk berfikir.

"Instant."

Sumpah kelakar.

Perkara dua.

Kamu pernah dengar rancangan prank di radio? Di mana si polan A akan kenakan si polan B melalui telefon. Hitz.FM Gotcha? Panggilan Hangit Hot FM?

Menarik kan? Tergelak. Malah pernah terfikir how would someone fall in this trap? To be deceive in ridiculous situation? Bodoh si mangsa ditipu hidup-hidup. Hanya mampu terbahak.

Tapi perkara ini tidak menarik jika diri kita sendiri yang terkena.

Macam babi. Tidak perlu aku ceritakan dan buka pekung didada. Tekan sahaja pautan ini. By the way dia exagerate lebih, aku tidaklah freak out sangat.

Perkara tiga.

Peringatan untuk seorang lelaki:

Kalau kau rasa kau bagus sangat, be a man and cakap depan-depan. Tak perlu post status di Facebook dan sakitkan hati kawan aku. Perangai nak macam jubo. Kau tak dapat konek dia so kau nak bising-bising kenapa.

Jap, lelaki nak konek ke? Eh pecah tembelang. Maaf, terlepas cakap. I mean, terlepas type.=,=!