AKU MENULIS KERANA DAN UNTUK MEREKA YANG SUKAKAN TULISAN AKU.

Aku bukan macam mereka.

Mereka cedok dari entah mana-mana sumber dan mereka kata itu hak mereka. Hasil tulisan mereka. Tanpa segan-silu. Kemudian mereka tampal iklan mahupun sepanduk elektronik. Suruh kita tekan. Tanpa segan-silu. Dengan gigihnya mereka pergi dari satu blog ke satu blog yang lain. Promosi blog mereka. Tanpa segan-silu. Mereka tinggalkan pesanan "jalan-jalan" atau "blog walking" dipeti sembang mini dengan harapan ada mana-mana orang akan tekan pada nama dan baca blog mereka. Tanpa segan silu. Dan selanjutnya, it's history.

Kini mereka bangga dengan jumlah komen dan jumlah pengikut mereka.

But guess what, I really don't give a fuck. Aku bukan macam mereka. Kerana aku percaya aku seorang yang hebat. Aku sebenarnya menulis hanya untuk beberapa orang. Dan yang lain, termasuk kamu yang sedang baca nota ini, aku anggap sebagai bonus. There are people out there who love my writing. Some of them love me too. I guess, itu sudah mencukupi.

Orang yang terlalu taksub seperti mereka adalah sebenarnya orang yang, hurm, with the lack of word, menyedihkan. Pathetic. Paling menyedihkan bila angka mereka terlalu ramai dan buat aku rasa loya dengan dunia blog. Aku mahu baca cerita kau bukan tekan-tekan iklan. Seriously, kalau aku mahu tengok iklan lebih baik aku tekan punat alat kawalan jauh dan tonton TV3. Sebab tiap malam TV3 siarkan iklan set Payudara Ombak dan set Jamu Perapat!

Sah-sah jauh lebih menarik dari blog kau orang.